Näin 6 Volt-myyjää pukeutuu Itsenäisyyspäivänä

 

Arvioitu lukuaika: 3 minuuttia 

Keskellä talven pimeyttä Suomen Itsenäisyyspäivä tuo mukavan valonpilkahduksen, jolloin kokoonnumme perheen ja ystävien kanssa yhteen. Kysyimme kuudelta suomalaiselta Volt-myyjältä, miten he viettävät päivän ja mitä he aikovat pukea päälleen. 

 

Topi Välimäki – Volt Vantaa Jumbo

– Aion viettää päivän perheen ja ystävien kanssa ja rentoutua heidän kanssaan! Illalla suunnittelen katsovani ilotulituksia, ja sen jälkeen katson perinteisesti "Linnan juhlat" televisiosta, kertoo Topi Välimäki, myyjä Volt Vantaa Jumbossa.

Topi aikoo pukeutua raidalliseen kauluspaitaan, lämpimään villableiseriin ja sinisiin farkkuihin. Ulos hän meinaa pukea pitkän villakangastakin ja lämpimän kaulahuivin. 

– Koska Suomessa on talvi ja kylmää, haluan pysyä lämpimänä ilotulituksia katsellessani. Haluan myös kunnioittaa juhlapäivää pukeutumalla siististi, mikä auttaa minua pääsemään juhlatunnelmaan.

Joonas Ekuri – Volt Turku Hansa

– Vietän päivän rauhallisesti perheen kanssa hyvän illallisen merkeissä, ja illalla katson kotona Linnan juhlia, kertoo Volt Turku Hansan myyjä, Joonas Ekuri.

Itsenäisyyspäivän asuksi hän valitsee laivastonsinisen, kaksirivisen bleiserin, jonka hän yhdistää poolopaitaan ja vaaleisiin housuihin.

– Tämä asu on mielestäni hyvin klassinen ja selkeä. Kun vaihtaa kauluspaidan poolopaitaan, kokonaisuudesta tulee rennompi. Täydellinen tyyli esimerkiksi ravintolaillalliselle perheen kanssa.

– Laivastonsininen tuo asuun hienon kontrastin ja sopii tietenkin täydellisesti juhlapäivään.

Atte Särkkä – Volt Jyväskylä Forum   

– Vietän yleensä Itsenäisyyspäivää perheeni kanssa. Meillä on tapana pelata pelejä, nauttia juustoja ja keksejä sekä siemailla hyvää viiniä samalla, kun "Linnan juhlat" pyörivät taustalla, kertoo Atte Särkkä, myyjä Jyväskylän Volt Forumista.

 – Täydellinen asu päivään on tyylikäs laivastonsininen tai musta merinovillaneule, sillä se on erittäin lämmin ja samalla tyylikäs. Pidän vaaleista chinoista, sillä ne tuovat asuun kontrastia. Viimeistelen asukokonaisuuteni valkoisilla tennareilla ja kellolla. 

Jaani Vuotila – Volt Tripla

– Todennäköisesti vietämme illan kotona partnerini ja ystäviemme kanssa, katsomme Linnan juhlia ja syömme hyvin, kertoo Volt Triplan myyjä Jaani Vuotila.

– Joulukuun alku on yleensä kylmää aikaa, mikä tarkoittaa, että on paksumpien villaneuleiden kausi. Tummat maanläheiset sävyt sopivat vuoden aikaan erinomaisesti. Pukeutuisin neuleeseen ja sen alle laittaisin raikkaan valkoiseen oxford-kauluspaidan. Se luo juuri sopivan viimeistellyn ilmeen.

– Flanellihousut, olivat ne sitten puuvillaa tai villaa, ovat todella monikäyttöiset ja toimivat lähes kaiken kanssa.

Aki Seraste – Volt Vaasa Espen

– Vietämme päivän luultavasti mukavan illallisen merkeissä kihlattuni ja ehkä muutaman ystävän kanssa, ja sen jälkeen menemme kotiin katsomaan Linnan juhlia, kertoo Volt Vaasa Espenin myyjä Aki Seraste.

– Täydellinen asu päivään olisi laivastonsininen merinovillainen half zip -neule tai klassinen o-kaulainen merinoneule, jonka alle pukisin valkoisen pukupaidan.

– Yhdistäisin neuleen joko laivastonsinisiin tai beigeihin chinoihin, riippuen säästä. Jos sää on aurinkoinen, valitsisin beiget chinot, mutta jos sataa tai pyryttää, valitsisin laivastonsiniset. Ja jalkaan laittaisin chelsea-nilkkurit.

 

Jan-Erik Malm – Volt Finland   

 – Itsenäisyyspäivänä minulla on tapana käydä treenaamassa ja viettää aikaa luonnossa. Illalla nautin yleensä herkullisen illallisen ystävien tai perheen seurassa. Tämän jälkeen pelaamme lautapelejä ja katsomme "Linnan juhlia" televisiosta samalla, kun nautimme glögiä ja piparkakkuja, kertoo Jan-Erik Malm, Volt Suomen aluepäällikkö.

 

– Kun treenit ja ulkoilu on hoidettu alta pois, pukeudun hieman juhlavampaan asuun. ”Klassinen Janne" -tyyli koostuu todennäköisesti siisteistä farkuista, kauluspaidasta ja neuleesta. Tänä vuonna saatan valita Tiger of Swedenin mustat farkut, Polo Ralph Laurenin valkoisen Oxford-paidan ja Oscar Jacobsonin tummansinisen half zip -neuleen. 

– Jos päädymme syömään ravintolassa kotona syömisen sijaan, lisään asuuni solmion. Koska vuodenajasta johtuen kenkien tulee olla lämpimät, valitsen luultavasti mustat nilkkurit.

Itsenäisyyspäivä: 6 asuvinkkiä 

  1. Raidallinen kauluspaita, laadukas villableiseri, siniset farkut, villakangastakki ja kaulahuivi. 
  2. Laivastonsininen kaksirivinen bleiseri, yhteensopiva poolopaita, vaaleat housut ja ruskeat loaferit.

  3. Laivastonsininen tai musta merinovillaneule, vaaleat chinot ja valkoiset tennarit. 
  4. Merinovillaneule maanläheisessä värissä, valkoinen pukupaita ja puuvilla- tai villaflanellihousut.

  5. Laivastonsininen half zip tai o-kaulainen merinovillaneule valkoisen pukupaidan päällä, laivastonsiniset tai beiget chinot ja chelsea-nilkkurit.

  6. Mustat farkut, valkoinen Oxford-paita ja tummansininen half zip -neule.